KREATIVNI & INOVATIVNI

KRATIVNI & INOVATIVNI – LUKA BOLTAR

KREATIVNI& INOVATIVNI predstavlja uspešne diplomante Višje strokovne šole Sežana. Take, ki so med študijem pridobljeno znanje uspešno udejanjili na svoji poklicni poti. Diplomantom postavimo pet enakih vprašanj o tem, zakaj so izbrali študij v Sežani, kako jih je ta zaznamoval ter kaj počnejo sedaj.

Rubriko KREATIVNI& INOVATIVNI pripravljajo Visokošolsko središče Sežana, Višja strokovna šola ŠC Sežana in Alumni Klub VSŠ Sežana.

Luka Boltar je diplomiral na programu oblikovanje materialov – kamen. O študiju v Sežani pravi, da so ga pristop, način dela in kamen prav  »posrkali«, čeprav na začetku ni imel resnih namenov študirati. Danes uspešno krmari med zaposlitvijo v kamnoseškem podjetju in lastno blagovno znamko Woodlovestone.

 

SEŽANA NAJ BO!

Leta 2009 sem diplomiral na Oddelku za lesarstvo na Biotehniški fakulteti v Ljubljani. Takrat, ko sem študij končal, so bile razmere na trgu dela take, da so inženirje lesarstva samo še odpuščali, ne pa zaposlovali. Nato sem dve leti delal v vzgojno varstvenih ustanovah ter nato ostal brez službe. Poleti leta 2012 sem začel resno razmišljati, da bi se zaradi statusa študenta in s tem povezanimi ugodnostmi na trgu dela, vpisal na še kakšen študij. Torej na kratko, na študij sem se vpisal zaradi gospodarske krize!!! Kolega, ki je študiral v Sežani na fotografiji, mi je rekel: »Ma, vpiši se v Sežano, mogoče te bo pa študij zanimal.«

NE SAMO ŠTUDIJ

Na šolo – študij sem se v prvi vrsti vpisal, da bi lahko delal preko študentskih napotnic. Vendar me je način delala in pristop predavateljev »posrkal« tako močno, da sem preko študentskih napotnic v času študija zaslužil samo nekaj čez 100 Eur, pa še to v sklopu razpisa oz. programa, v sklopu šole (Kamen je zabaven, če se ne motim). Prej sem bil navajen drugačnega akademskega pristopa predavateljev. V Sežani mi je bilo v bistvu najbolj všeč, da jasne ločnice med šolskim delom in prostim časom nisem imel. Če ti je študij in material, ki ga tekom študija spoznavamo, všeč, te »posrka« celega. Na primer tudi zvečer, ko sem gledal nogomet, sem pogosto kaj skiciral.
Veliko sem se navadil tudi pri obštudijskih dejavnostih, ki so jih organizirali predavatelji na šoli. Nepozabne so bile delavnice Woodstone v Robidišču ter tudi štirinajstdnevni program Erazmus na Braču. Take dejavnosti ti omogočijo, da s kolegi ne samo študiraš, ampak jih boljše spoznaš kot osebnosti ter nenazadnje lažje skupaj kaj lepega ustvariš. Na teh delavnicah je individualna kreativnost posameznika lažja v sinergiji  z ostalimi, to pa omogoči nadpovprečne rezultate. Več glav več ve.

IN ZDAJ

Na Višji strokovni šoli v Sežani sem diplomiral decembra 2016. Že med študijem sem začel oblikovati lastno blagovno zanamko Woodlovestone. V sklopu svoje blagovno znamke sem združil svoje izdelke v celoto ter tako nastopil na trgu. Rezultati dela niso še pozitivni, vendar posel počasi raste. Tako že dve leti sodelujem s trgovino Majaron v Kobaridu, letos aprila smo s kolegi odprli trgovinico OKras v Sežani. Kljub vsemu, pa s svojimi izdelki ne morem preživeti, z aprilom sem kot kamnosek zaposlen v podjetju Kamenkras IGT. Moje delovne naloge v podjetju zavzemajo od oblikovanja izdelkov iz kamna, do projektiranja in risanje načrtov za izdelke ter do pomoči v delavnici pri izdelavi le teh. V podjetju so me zaposlili, ker sem pri njih skoraj 16 mesecev izdeloval izdelek za diplomsko nalogo. Ugotovili so, da potrebujejo znanje, ki ga imam in tako sem pristal pri njih.

PLUS +

Mislim, da konkretnih poslovnih stikov s pomočjo šole nisem pridobil. Me pa je program zagotovo zaznamoval, da sem začel razmišljati drugače. Z dejavnostjo, s katero se sedaj ukvarjam, se ne bi, če ne bi bil na šoli. Sem pa s pomočjo šole prišel do podjetja Kamenkras, večkrat sem na dejavnostih v sklopu šole razstavljal svoje izdelke ter si tako pridobil veliko strank,…
Vendar moram poudariti, da me je šola tudi drugače zaznamovala. Preden sem se vpisal nanjo sem imel drugačen – inženirski pristop do dela in ustvarjanja. Predavatelji na šoli v Sežani pa so me pripeljali do tega, da sem začel razmišljati drugače. Standardi, karakteristike materiala,… niso več v ospredju, ko želim kaj novega ustvariti. V bistvu so me na šoli pripeljali do tega, da sem lahko svoji domišljiji pustil prosto pot. Kolega, ki mi je predlagal, da se vpišem v šolo, mi večkrat reče, da bi se prej ali slej srečal s kamnom z ustvarjanjem,…, ker je preprosto to del mene. Vsekakor si ne morem predstavljati, da bi sedaj počel nekaj drugega in bi nato na jesen življenja svojo drugo bolj ustvarjalno plat odkril na kakšnih delavnicah univerze za tretje življenjsko obdobje.

TOP!

Najbolj sem ponosen na svoj diplomski izdelek, to je ambon v cerkvi v Opatjem selu.